Sukuseuran historiaa

Laitisten Sukuseura ry on perustettu vuonna 1987 Hankasalmella.

Sukuseuran perustamisen valmisteleva keskustelutilaisuus pidettiin E. K. Laitisen kotona Hankasalmella Sipilän talossa 21.3.1987 ja varsinainen sukuseuran perustamiskokous 8.8.1987 Hankasalmella. Kokous pidettiin Hankasalmen monitoimitalolla ja siihen osallistui noin 600 henkilöä.

Seuran ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittiin pankinjohtaja E. K. Laitinen.

Keskustelemassa Laitisten Sukuseuran perustamisesta Hankasalmella Väärälän kylän Sipilässä v. 1987.

Seuraavana vuonna päätettiin järjestää ensimmäinen sukukokous. Paikaksi valittiin Kuopio. Ensimmäiseen hallitukseen valittiin Kuopion sukukokouksessa vuonna 1988:

Eero Kalevi Laitinen, Hankasalmi (Kangasniemen–Hankasalmen sukuhaara, Väärälä Sipilä)
Keijo Laitinen, varapuheenjohtaja, Kuopio (Kuopio Vehmasmäki)
Inkeri Hortling, Iisalmi (Leppävirta Pussilantaipale)
Armas Laitinen, Kuopio
Pauli Laitinen, Mikkeli (Leppävirta Pussilantaipale)
Pekka Laitinen, Varkaus
Toivo Laitinen, Kuopio
Eeva Liponkoski-Laitinen, Mikkeli (puoliso Suonenjoki Lieteenmäki Parastalo)

Sukuseuran sihteeriksi ja rahastonhoitajaksi valittiin Elvi Laitinen Hankasalmelta (Kangasniemi–Hankasalmi, Synsiö). Elvi toimi näissä tehtävissä noin neljännesvuosisadan ajan.