Sukutapaamiset

Sukukokous ja sukujuhla kolmen vuoden välein

Laitisten Sukuseuran varsinainen sukukokous ja -juhla järjestetään kolmen vuoden välein. Kaksipäiväinen tapahtuma järjestettiin edellisen kerran vuonna 2018 Jyväskylässä.

Seuraava kerran kokoonnumme vuonna 2021 Mikkelin seudulla Ristiinassa. Sukutapahtuman paikkana on luonnonkaunis hotelli Heimari ja tapahtuma järjestetään 7-8.8.2021. Tilaisuuden tarkempi ohjelma on täällä.

Muita sukutapaamisia ja retkiä

Varsinaisten sukukokousten välillä sukuseura järjestää erilaisia retkiä ja tutustumisia eri puolella Suomea. Retken kohteena voi olla vaikka joku Laitisten omistama yritys tai joku historiallisesti Laitisten sukuun liittyvä kohde. Kesälle 2020 oli suunniteltu Rautavaaran Ylä-Luostan serkusten tapaaminen, mutta koronaepidemian välttämäseksi se on peruttu tältä vuodelta ja järjestetään joskus tulevaisuudessa.

Toiveita retkikohteista

Onko sinulla tiedossa joku mielenkiintoinen retkikohde? Voit lähettää ehdotuksen retkikohteesta sukuseuran hallituksen jäsenille.

Menneiden vuosien sukutapaamisia

Vuoden 2018 sukukokous ja -juhla Jyväskylässä

Sukutapahtuma järjestettiin Jyväskylän kristillisellä opistolla 14–15.7.2018. Lauantaina oli virallinen sukukokous ja tietoa geneettisestä sukututkimuksesta, sekä mahdollisuus myös dna-testien tilaamiseen.Sunnuntaina oli varsinainen sukujuhla, jossa oli tarjolla monipuolista ohjelmaa. Molempina päivinä paikalla oli valokuvanäyttely, sukutuotteiden myyntipiste, sukututkimustietoa, jne...(info). Edellisenä vuonna täyttyneen 30 vuoden merkkipaalun kunniaksi sukuseuran kunniajäseniksi kutsuttiin Reijo Laitinen, Teuvo Laitinen, Toivo Laitinen ja Tuula Laitinen.

Kuvia vuoden 2018 sukutapahtumasta

Jyväskylän sukutapahtumaan kutsuttiin Jyväskylän seudun Laitisia postitse lähetetyllä kutsulla, joka on alla olevassa kuvassa . Kutsussa oli mukana tapahtuman yleisohjelma. Mannekiinina toimi sukuseuran kummityttö Pihla. Matkalaukku puolestaan on kuulunut kangasniemeläiselle Adolf Laitiselle, joka oli vuosina 1913–1927 Yhdysvalloissa siirtotyöläisenä Massachusettsin osavaltiossa Gardnerin kaupungissa, jossa moni muukin Laitinen kävi hankkimassa lisätienestejä erityisesti kaupungin lukuisissa suurissa tuolitehtaissa. Muutamat jäivät rapakon taakse lopullisesti. Adolf palasi Suomeen naapuripitäjään – Hankasalmelle yhdessä Yhdysvalloissa löytyneen kangasniemeläisen vaimonsa kanssa. Adolfin tarina kerrottiin sukutapahtuman näyttelyssä ja se on nähtävissä myös tulevissa sukutapahtumissa.

Vuonna 2016 sukutapaaminen Rautavaaralla

Rautavaaran Metsäkartanolla järjestettiin Hämärähyssy 1 -sukuteoksen julkistamistilaisuus 30.7.2016, missä oli paikalla runsaasti Rautavaaran Ylä-Luostan sukutaustaa omaavia Laitisten sukuisia...(info).

Vuoden 2015 sukukokous ja -juhla Pieksämäellä

Sukutapahtuma järjestettiin Pieksämäen Partaharjulla 15–16.8.2015.

Lauantaina varsinaisen sukukouksen lisäksi ohjelmassa oli Partaharjun kesäteatterissa esitys Palokunnan juhlat ja sen jälkeen iltaretki Maaveden rannalle Hanna Laitinen-Taipaleen ja miehensä Sauli Taipaleen omistama tilausravintola HiiliWilleen.

Sunnuntaina oli sukujuhla, jossa oli monipuolista ohjelmaa (info).

Partaharjun upeat maisemat luonnon helmassa tarjosivat hienon ympäristön sukutapahtumalle.

Vuoden 2014 Pussilantaipaleen Laitisten sukutapaaminen Mikkelissä

Tapahtuma järjestettiin Mikkelissä Kyyhkylän kartanolla 16–17.8.2014 yhdessä Pussilantaipaleen sukuhaaran edustajien ja Laitisten sukuseuran kanssa. Tapahtuman järjestäminen liittyi Pussilantaipaleen Laitisten sukukoosteen valmistumiseen ja julkistamiseen...(info).

Vuonna 2013 Laitiset ja Kanniset -sukupäivä Törmälässä

Helmikuussa 2013 kokoontui vajaa kaksikymmentä Laitisten ja Kannisten sukuista Rautalammin Törmälässä.

Kuvia vuoden 2013 sukutapaamisesta

Vuoden 2012 sukukokous ja -juhla Nilsiässä

Sukutapahtuma järjestettiin Nilsiän Aholansaaressa, johon oli laivakuljetus mantereelta. Lauantaina tehtiin sukukokouksen lisäksi retki Muuruvedelle Toivo "Topi" Laitisen maatilamyymälään. Sunnuntain sukujuhlassa oli monipuolista ohjelmaa...(info). Tapahtuma oli myös sukuseuran 25 vuotisjuhla ja juhlavuoden kunniaksi tilaisuudessa kutsuttiin sukuseuran kunniapuheenjohtajaksi Armas Laitinen ja kunniajäseneksi Elvi Laitinen.

Kuvia vuoden 2012 sukutapahtumasta

Vuoden 2009 sukukokous ja -juhla Laukaassa

Vuonna 2008 serkusten tapaaminen Rautavaaralla

Rautavaaran Ylä-Luostan Laitiset järjestivät tapaamisen.

Kuvia vuoden 2008 serkusten tapaamisesta

Vuoden 2006 sukukokous ja -juhla Siilinjärvellä

Vuonna 2006 Laitisten sukukokous ja -juhla pidettiin Siilinjärven Kunnonpaikassa.

Kuvia vuoden 2006 sukutapahtumasta

Vuonna 2006 sukutapaaminen Varpaisjärvellä

Varpaisjärven Koskenniemeen kokoontui 8.7.2006 toistasataa sukulaista entisille Laitissuvun maille. Koskenniemen tila kuului 1800-luvulla valtiopäivämies Lauri Laitiselle. Paikalla tapahtumassa oli Varpaisjärven Laitisia sekä Hernejärven Varpasen Laitisia ja Rytkösiä...(info).

Vuoden 2003 sukukokous ja -juhla Hankasalmella

Vuoden 2003 sukukokous ja -juhla järjestettiin Hankasalmella.

Vuoden 1988 sukukokous ja -juhla Kuopiossa

Sukuseuran perustamiskokous Hankasalmella vuonna 1987

Laitisten Sukuseuran perustamiskokous järjestettiin Hankasalmen monitoimitalolla kesällä 1987. Tapahtumassa oli paikalla noin 600 Laitisten sukuista henkilöä.

Kuvia vuoden 1987 perustamiskokouksesta

Menneiden vuosien retkiä ja tapaamisia

Kesäretki Pieksämäen Haapakoskelle 2017 ja sukuseuran 30-vuotisen taipaleen muistaminen

Klikkaa tästä kirjoittaaksesi tekstiä